lunes, 26 de noviembre de 2007

Tardor lleidatana.


No li busqueu qualitat a una foto, feta al 2000, i digitalitzada amb un scanner del seu temps (un Epson per diapos). Potser si retrobés l'original, podria actualitzar-la, però, de moment, no és el cas. Deixe'm-ho en un "flashback" a temps i maquinari que ja no hi és.

Lleida. Tardor del 2000. Rambla d'Aragó, davant de l'edifici de la Universitat de Lleida, caminava tan tranquil quan vaig veure aquest grapat de fulles tan ben posades... no m'hi vaig poder resistir aleshores d'abocar-me amb el "camarón" que hi portava llavors entre mans.

Nikon F4e
Nikon 35~70 f2.8
Velocitats f i F desconeguts en aquest moment (al marc de la foto hi deuen estar apuntats).
Fuji Velvia 50 ASA

4 comentarios:

Dr. Jaus dijo...

Que puc dir de les teves fotos... Tècnicament molt bona, tot i que com dius no has pogut aconseguir la qualitat a la que ens tens acostumat. El color es brutal, sobre tot per les petites espurnes verdas que encara tenen algunes de les fulles. La fulla centra, ben formadeta agafa la seva importància. Em molesta una mica la zona possiblement cremada de la part inferior dreta. Una imatge típica de la tardor... Molt ben feta, però potser massa típica.

Escáner dijo...

Me gusta mucho cómo has resaltado a la "oveja negra". Puede ser una hoja más, pero destaca claramente de todas las otras. Se gana la atención perfectamente en esa maraña de ocre.

Una foto sencilla y muy bien conseguida.

Técnicamente te puedes quejar del escáner, pero ya podías haber ajustado un poco los niveles, que los negros se ven un poco "lavados". :P

Xaf dijo...

M'encanta, poc més que dir. Només trobo malament la mica de retall de les puntes que queden fora de la imatge (mal escannejat potser?). Per la resta trobo preciós el color i aquest "halo" suau que desprén.

Carlos F. dijo...

La composició, la que ha de ser. La imatge, la ideal. Jo no hagués posat la fulla que es veu a la dreta amb el verd que porta, em comfón una mica amb la super fulla central. Així com diu el Sr. Escáner a mi m'agraden els colors més saturats, els nivells més alts, dona la sensació de color "pobre" en general, "rentats"? com diuen. Jo vull les coses noves :-)
Aquí